Stage lopen en nog meer rare gewoontes. - Reisverslag uit Lower Langford, Verenigd Koninkrijk van Marloes Beurden - WaarBenJij.nu Stage lopen en nog meer rare gewoontes. - Reisverslag uit Lower Langford, Verenigd Koninkrijk van Marloes Beurden - WaarBenJij.nu

Stage lopen en nog meer rare gewoontes.

Blijf op de hoogte en volg Marloes

15 Maart 2015 | Verenigd Koninkrijk, Lower Langford

Hallo Allemaal,
Weer even een update over hoe het er hieraan toe gaat in Engeland. De laatste twee weken ben ik goed bezig geweest met mijn onderzoek op mijn stage, maar er was natuurlijk ook tijd voor leuke dingen. En nog meer ontdekkingen van rare gewoontes.

De stage is nu echt in volle gang en ik ben volop bezig om de ( nogal koppige) muizen te laten wennen aan gecondenseerde melk. In het onderzoek ga ik namelijk kijken of de muizen onderscheid kunnen maken tussen een snel en langzaam knipperend licht. Ik ga ze leren dat als ze hun kop in een gat steken en ze een snel licht te zien krijgen dat ze dan hun kop in het gat moeten houden zodat ze een beloning krijgen. Daarnaast moeten ze hun kop wegtrekken bij een langzaam knipperend licht want dan kunnen ze een luchtpuf krijgen ( elektrische shock is meer treffend maarja het is een diervriendelijke universiteit dus dat gaat niet). Als ze dit geleerd hebben gaan we kijken hoe ze reageren op een knipperend licht dat niet snel en niet langzaam is. Maar het is nog allemaal de vraag of dit gaat lukken. Want alles moet ik kleine stapjes geleerd worden en dieren zijn nooit te voorspellen.

Naast stage hebben we natuurlijk ook genoeg andere leuke dingen gedaan. Vorige week donderdag zijn we naar de Quiz-avond van de lokale pub hier geweest. Natuurlijk allemaal van die uber fanatieke oude mensen die iedere week mee doen. Er valt dan ook wel wat te winnen. Een pot van 400 pond was het geloof ik of een fles wijn. Daarnaast hebben ze allemaal van die slechte woordgrap namen zoals de Wizkids. Wij als hostelteam hadden de naam the Quizzly bears. We konden natuurlijk niet achter blijven met de woordgrap namen. We bakten er niet erg veel van maar het was wel heel erg leuk om te doen. Natuurlijk hebben we ook een pint gedronken. Tijdens de quiz kamen ze ineens ook met 'chips in curry' aanzetten. Wij keken echt van krijgen we dit gewoon of moet je daarvoor betalen. Het bleek dat de twee pond die je voor de quiz moest betalen dus hiervoor bedoeld waren. Aan het einde wonnen we ook niet de fles wijn, maar we hebben wel de eer hooggehouden.

Dat weekend is er niet heel veel bijzonders gebeurd. Weer boodschappen gedaan en we moesten een uur wachten op de bus omdat we de andere net hadden gemist. Deze week zijn we ook een paar keer naar de gym geweest om wat uren in de avond te doden. Zaterdag ( dus gister) hadden we besloten om toch eindelijk naar Bristol te gaan. De reis duurde iets van 1,5 uur. Dit kwam ook omdat we moesten wachten omdat een brug open moest voor een boot. Het was wel leuk omdat het zo'n typische dubbele engelse bus was. We zijn naar het centrum gegaan. Vanaf daar hebben we een bus genomen naar de Clifton suspension brigde. Deze was echt heel ver boven de weg en water dus we hadden een super mooi uitzicht. Ook hebben we de andere universiteiten gezien van de University of Bristol zoals de art school, music school en law school. Deze gebouwen leken meer op kerken dan op schoolgebouwen. Als laatste van de tour hebben we nog de kathedraal van Bristol gezien. Toen we hadden besloten dat we wel genoeg foto's van oude gebouwen hadden gemaakt zijn we opzoek gegaan naar het overdekte winkelcentrum. Hier hebben we wat winkeltjes bezocht en heb ik een pizza gegeten. Toen hebben we onze boodschappen gedaan en zijn we onderweg naar huis gegaan. Dit was nog een heel gedoe. De bussen geven namelijk hier niet aan welke haltes er zijn en waar je bent. Je moet dus zelf maar weten waar je eruit moet. Ook zijn er bijna nergens lantaarnpalen langs de weg. Dus herkenningspunten zijn ook heel moeilijk om te onthouden. Uiteindelijk is het toch gelukt om heelhuids terug te komen. Het was een leuke en vermoeiende dag. En zeker de moeite waard om naar een keer terug te gaan naar Bristol. En dat waren weer deze twee weken!