Paasweekend - Reisverslag uit Lower Langford, Verenigd Koninkrijk van Marloes Beurden - WaarBenJij.nu Paasweekend - Reisverslag uit Lower Langford, Verenigd Koninkrijk van Marloes Beurden - WaarBenJij.nu

Paasweekend

Blijf op de hoogte en volg Marloes

06 April 2015 | Verenigd Koninkrijk, Lower Langford

Hallo Allemaal,

Weer even een verslag hier uit het zonnige ( jawel!) Langford. Er zijn al weer twee weken voorbij. Het gaat nu ook een stukje sneller omdat we nu twee halve weken op het kantoor zitten vanwege pasen.

Twee weken geleden was het nog wel een normale werkweek. Het onderzoek is nog steeds in volle gang en nu heb ik ook wel meer te doen. Ik moet na het ochtend en middag bezoek de gegevens verwerken van de muizen. Omdat alle muizen nu apart in de testruimtes gaan heb ik telkens 16 bestanden. Wat me elke keer wel veel tijd kost om die te verwerken. Op woensdag was er geen wednesday coffee dus geen cake ( ik kon er toch niet bij zijn was was bezig met data collectie :P). Donderdag ben ik met Elodie samen naar de Quiz avond geweest. Weer laatste geworden natuurlijk. Wel een grotere kans op de fles wijn. Want de mensen die de fles wijn wonnen, stonden de laatste ronde bovenaan. Als je de quiz wint dan gaat de fles wijn naar het tweede beste antwoord ( dat waren wij). Alleen ze hadden het de laatste ronde verkloot waardoor ze tweede werden en de fles wijn alsnog voor hun was. Voor de rest zijn we weer gaan sporten. Daarnaast is het alarm deze week maar liefst 3 keer afgegaan... Een keer door onze eigen schuld toen we aan het koken waren. Daarna werd ons doodleuk verteld dat we tijdens het koken de deur dicht moesten houden omdat anders de rook de gang in ging waar dus de rookmelder hangt. Maar goed dat weten we nu ook alleen leuk dat iemand dat ons op tijd verteld... Daarnaast hebben ze elke donderdag een test voor het alarm ( niet dat dat deze week nodig was..). Zit je even rustig wakker te worden mascara op doen gaat ineens dat alarm af. Rustig wakker worden is er dan niet meer bij. En er zit dan ook een niet zo suptiele mascara streep op je wang... Maar de allerleukste keer ( not) dat het alarm af ging was wel zaterdagochtend om 8 uur! Dag dag uitslapen want dat lukte daarna ook niet meer. Zaterdag was weer boodschap dag. Daarnaast waren we er achter gekomen dat we vrij goedkoop ( 5 pond) naar de film konden gaan. We gingen dus ook zaterdag naar de film Insurgent. Als echte boekenwurm en fan van de divergent triologie kon ik die natuurlijk niet aan me voorbij laten gaan. We gingen al wat eerder zodat we zeker op tijd waren en een kaartje hadden ( achteraf niet nodig zaten met ong 10 man in die zaal). Daarna zijn we wat winkeltjes gaan bezoeken en heb ik ook een nieuw horloge gekocht. Hier hebben ze ook heel veel 99p winkeltjes dus die hebben we ook even bezocht. Na de film zijn we een cafeetje op gaan zoeken waar we konden eten. Het rare was dat je zelf naar de bar moest lopen om je eten en drinken te bestellen. Het makkelijke was wel dat je gelijk moest afrekenen zodat je wel gelijk weg kon als je dat wou. Het was er echt spot goedkoop. Het eten was alleen niet heel erg veel dus toen waren we genoodzaakt om ook een toetje te verorberen ( wat erg nu). Een halve rack spare ribs en een appel crumble met custard als toetje. Met volle buiken op weg naar de supermarkt en naar huis. Al om al een geslaagde dag!

Stage week 6 was een week van maar 4 dagen. Vrijdag was het immers goede vrijdag dus iedereen was vrij. We hadden toch besloten dat we op een kaart ( die van mij) de gym ging zetten dus 1x gingen betalen. Anders waren we altijd afhankelijk van Elodie. Maar die ging ook terug naar Frankrijk in het paasweekend dus dan zouden we helemaal niet kunnen sporten. Deze week was mijn begeleider niet aanwezig maar het was wel druk op kantoor. Deze keer wel een wednesday MET cake waar ik bij kon zijn. Donderdagavond hadden we zelf maar een leuk avondje gemaakt. We hadden een stok kaarten gekocht en een soort kwartetspel. Wat bier gehaald bij de lokale winkel. Stond wel versteld hoeveel fruitsoorten bier ze hier hebben. Dus we hadden goed het lange weekend ingeluid. We hadden de hele week al plannen gemaakt om dingen te gaan ondernemen in het lange paasweekend. Maandag zou dierentuin worden en zaterdag zouden we naar de film gaan een boodschappen doen. We kwamen er alleen achter dat het feestdagen waren en dus de bus maar 4x op een dag reed (zucht). Alle plannen omgegooid werd het vrijdag film en zaterdag dierentuin omdat het anders niet zou gaan. Wij lopen vrijdag niks vermoedend naar de bus. Komen we er achter dat goede vrijdag ook als bank holiday telt. Dus toen was het kiezen naar de bioscoop of eten halen. Omdat eten toch iets hoger op ons lijstje stond gingen we maar boodschappen doen. Gelukkig hadden we het vooruitzicht op een paashaas nog. Wat dus ook niet het geval was. Geen enkele paashaas meer te vinden in de winkel. Terwijl je er in nederland mee dood word gegooid. Zelfs na pasen nog ( alleen dan meestal met 50% korting). Dus dat was al die tweede teleurstelling. We bedachten maar dat we konden zoeken in Bristol in de stad als we naar de dierentuin zouden gaan. Gelukkig reden de bussen op zaterdag wel normaal dus de reis naar de dierentuin ging voorspoedig. Het was een hele leuke dag met veel dieren en ook een paar voedertijden gezien. Het is een mooie dierentuin alleen ze hebben er niet heel veel grote dieren zoals olifant of giraf maar ze hadden wel heel veel soorten. Het nadeel alleen was dat het echt zo druk was. Ik had wel weer even genoeg jankende jengelde renende kinderen gezien voor een paar weken. Daarna zijn we nog even de stad ingegaan naar onze verdere zoektocht naar een paashaas. Echt nergens hadden ze meer een simpele paashaas voor een redelijk normale prijs. De meeste waren 4 of 5 pond ( ongeveer 5,60 of 7 euro). Uiteindelijk hebben we twee hazen voor 7 pond gekocht. Nog duur maar de beste deal die we konden vinden anders zou het een chocolaloze pasen worden. Daarnaast hebben we nog lekker wat gegeten in de stad en zijn weer terug naar het hostel gegaan.

Zondag en maandag hadden we gezorgd voor een paaslunch met ei en lekkere broodjes. We waren nu dus wel echt gebonden aan langford want de bussen was gewoon niet te doen. Eerste paasdag hebben we niet echt veel gedaan. Het weer was ook niet echt heel goed. Wel hebben we pannenkoeken gebakken. Tweede paasdag ( vandaag) is het weer echt geweldig geweest. In de ochtend ben ik gaan sporten zodat ik daarna van het weer kon genieten. Toen ik klaar was zag ik echt het perfecte bankje in de zon uit de wind. Dus daarna douche en tweede paaslunch eten om daarna met de ereader in de zon te zitten. Ik zat in het topje en het was zelfs nog warm! Morgen dan weer de laatste vrije dag van die lange weekend. Hopelijk is het weer net zo mooi weer. We gaan misschien ook nog even tennissen als we fatsoenlijke spullen kunnen vinden. Daarna is het nog 3 dagen stage lopen en dan is het alweer weekend! De laatste dagen heb ik wel meer last gehad van heimwee. Zeker vrijdag omdat we allemaal leuke dingen gepland hadden die uiteindelijk niet doorgingen. Daarnaast is het altijd moeilijk als er feestdagen aankomen waar iedereen leuke dingen gaat doen met familie waar je niet bij kan zijn :(. Ook omdat iedereen hier naar huis is met de feestdagen is het hier nog rustiger en stiller en ben je nog meer op jezelf aangewezen. Terwijl we ook niet even met de bus of auto andere dingen kunnen doen. Gelukkig vandaag door het weer gaat het wel wat beter. En hopelijk als de gewone werkweken weer beginnen dat het gevoel weer wat minder wordt!

With kind regards,

Marloes

• 07 April 2015 - 13:45

Martin:

Hoi Marloes,

We hebben met veel plezier jouw reisverslag gelezen en hopen dat je dit nog regelmatig zal doen. We begrijpen dat het lastig is als je afhankelijk bent van die bussen die maar halve tijd rijden. Als er dan ook nog geen chocolade paashazen zijn die betaalbaar zijn dan snap ik dat je een beetje heimwee krijgt naar het fraaie Dongen en dat hier alles goed geregeld is. Dat je de leuke dingen nu even moet missen met de feestdagen is idd niet gezellig, maar na je stage komen nog heel veel jaren met feestdagen, waarbij je dan weer beseft hoe leuk het kan zijn met zijn allen. Hier in Dongen was het paasweekend ook fraai weer, en de komende week zal het nog beter worden. De komende weken heel veel succes met je onderzoek, en maak er wat moois van.

Martin en Josepha