Verjaardag - Reisverslag uit Lower Langford, Verenigd Koninkrijk van Marloes Beurden - WaarBenJij.nu Verjaardag - Reisverslag uit Lower Langford, Verenigd Koninkrijk van Marloes Beurden - WaarBenJij.nu

Verjaardag

Blijf op de hoogte en volg Marloes

26 April 2015 | Verenigd Koninkrijk, Lower Langford

Hallo Allemaal,
Hier weer even een verhaal uit Engeland. Het gaat allemaal wel weer zijn gangetje hier. De stage gaat vlot door en ik ben nu al weer bezig met het volgende onderdeel van het project. In deze fase krijgen de muizen twee verschillende soorten lichten te zien. Ze hebben geleerd dat bijvoorbeeld snel licht betekend dat ze melk ontvangen na twee seconden als ze hun kop in het gat steken. Nu laten we een langzaam knipperend licht zien dat betekend dat ze na twee seconden een air puff in hun gezicht krijgen. Ze moeten dus leren dat ze twee seconden de tijd hebben om te beslissen of ze weg moeten blijven zodat ze geen air puff ontvangen of dat ze blijven zodat ze melk ontvangen. En muizen zouden muizen niet zijn als ze dus precies niet doen wat je wilt. -.- Ze leren het niet echt goed , sommige muizen gaan steken hun kop nu helemaal niet in het gat of minder dan twee seconden. En muizen die dat nog wel veel doen trekken hun kop niet terug wanneer het langzaam knipperende licht word getoond. Mijn begeleider en ik gaan nu proberen om dingen te verzinnen om te zorgen dat ze het misschien wel kunnen leren. Maar het kan ook gewoon zijn dat die muizen geen onderscheid kunnen maken tussen de twee lichten. Daarnaast hadden Sylvia en ik ons onderzoeksplan ( 5 weken geleden ingeleverd) al terug verwacht met een punt. Ook geen reactie van onze begeleider, dus toch maar even naar iemand anders van school gemaild. Die is er gelijk achteraan gegaan en in de loop van volgende week ontvangen we ons onderzoeksplan en punt terug!
Naast de stage zijn er natuurlijk nog genoeg andere dingen gebeurd! Omdat sylvia 20 april jarig was wilde ze graag een taart bestellen bij de bakker. Op zaterdag week voor de verjaardag gingen we met z’n 3e naar Weston-super-mare want daar zat de bakker. Het was lekker weer maar bij het strand is het altijd nog koud door die koude rot wind. Wij allemaal zoeken en zoeken maar geen bakker. Onze laatste hoop was dat de bakker in een winkelcentrum zou zitten. En ja hoor daar zat hij. Dat was moment dat ik mijn operatie cadeautjes-en-versiering-kopen-voor-sylvia in moest zetten. Ik wilde graag cadeautjes kopen maar dat was nogal moeilijk omdat we altijd alles met z’n 3e deden. Ik dacht dit is het moment dus terwijl sylvia de taart ging bestellen ging ik gauw naar de winkels om wat spullen te kopen. Ik wilde daarnaast ook een bioscoopbon kopen. Dus ik moest een of andere slechte smoes verzinnen dat ik iets ging vragen. En sylvia maakte het me niet makkelijk met allerlei vragen zoals wat ging je vragen en wat zeiden ze. Maar gelukkig kon in me eruit praten. Daarna zijn we weer boodschappen gaan doen. Dat volgende weekend was het tijd om de taart op te gaan halen. Elodie stelde ook voor om naar zandsculpturen op het strand te gaan kijken. Het weer was echt super en de zandsculpturen waren heel leuk om te zien. Bij de bakker waar de taart was besteld gingen we eerst even lekker lunchen en daarna gingen we met de taart boodschappen doen en terug naar huis. Die zondag ben ik nog even naar de andere winkel geweest om een verjaardagsontbijt te kopen voor sylvia. Daarna was de dag aangebroken dat de verjaardag echt kwam. Ik had alles mooi ingepland zodat ze nog niks zou zien en goed verrast zou zijn. Dat ging nog bijna mis ook… Ik was de deur aan het versieren en de schoonmaakster kwam binnen. Die riep in volle vreugde uit: HAPPY BIRTHDAY. Ik dacht echt nee straks hoort sylvia het en komt ze naar buiten. Gelukkig gebeurde dat niet en had ze niks gehoord. Gelukkig had ze niks door en vond ze de cadeautjes leuks en was ze heel verrast. In de avond hadden we haar gekozen gerecht gegeten ( chili con carne) en daarna hadden we nog taart met rosé. Dinsdag hadden we ook nog taart omdat hij nog niet op was. Donderdag zijn we weer eens naar de pub gegaan omdat dat wel weer een tijdje geleden was. Het was nu een andere quizmaster dus die kende ons niet echt. Hij was ook heel verontwaardigt dat we maar 3 punten hadden na 2 rondes. Maarja wat kan je ook verwachtte van jonge buitenlanders die niet echt veel over de engelse cultuur weten. Aan het einde hadden we 15 punten. Met de point pitcher kon je met elke vraag 5 punten winnen als je het goed had of 5 punten verliezen als je het fout had. En je raad het al we hadden precies -15 punten. Wat ons op een totaal bracht van 0 punten. Dat vond de quizmaster ook even leuk om duidelijk te maken dat hij nog nooit zoiets mee had gemaakt.
Aan de ene kant gaat het allemaal wel heel erg snel, want volgende week zitten we al weer in week 10 en na die week zitten we al op de helft! Aan de andere kant begint het ook wel een beetje een sleur te worden dat je elke dag hetzelfde doet. Zelfs in het weekend omdat je gewoon niet te tijd hebt om echt heel ver weg te gaan, en hier niks te doen valt. Gelukkig komt over andere halve week Dennis op bezoek. Zo ben ik even weg uit de normale weken om wat leuks te doen. Daarna kan ik er dan weer tegenaan voor nog 9 weken!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marloes

Actief sinds 01 Maart 2015
Verslag gelezen: 150
Totaal aantal bezoekers 2874

Voorgaande reizen:

20 Februari 2015 - 12 Juli 2015

Buitenlandse stage engeland

Landen bezocht: